כלב נובח

 כלב נובח – LADOG

LADOG – אילוף כלבים מציגה מאמר בנושא נביחות יתר של כלבים, איך לגרום לכלב להפסיק לנבוח (לנבוח פחות).

 

איך לגרום לכלב להפסיק לנבוח- צמצום הנביחות של הכלב

תופעת נבחנות יתר אצל כלבים היא בעיית התנהגות העלולה לגרום למטרד רב בקרב הבעלים והסובבים את הכלב (שכנים וכו). התופעה יכולה להגרם כתוצאה ממספר גורמים:

כלב נובח מפחד- כלבים שמפחדים נובחים לרוב כתוצאה מרעשים שהם שומעים בחוץ, מאנשים שמתקרבים אל אזור ביתם, מכלבים העוברים בקרבת מקום. במקרים אלו הטיפול הנכון הוא חשיפה לכלבים אחרים, חשיפה לאנשים שונים ולרעשים, כל זאת על מנת להפחית לכלב את הפחד ולעיתים להעלים אותו באופן מוחלט.-לחשיפה נכונה כדי שלא יהיה פחדן-לחצו כאן. כלב בוגר שמפחד, זו בעיית התנהגות שברוב המקרים קשה מאוד לפיתרון, מאחר ואופיו של הכלב כבר עוצב והיכולת לשנות אותו היא נמוכה. עם זאת, ייעוץ עם אחד ממאלפי LADOG יכול לתרום להגעה למצב סביר שבו הכלב יפחד פחות.

כלב נובח מחרדת נטישה- כלבים הנובחים כתוצאה מחרדת נטישה. הסבר על התופעה ודרכי טיפול בה.- לחץ כאן – חדרת נטישה .

כלב נובח בלילה- בלילה יצר הטריטוריאליות של הכלב עולה. בלילה הכלב יכול להרגיש סכנה ולהתחיל לנבוח בשטח. מצב של שקט מוחלט ותזוזה פתאומית של אדם או כלב יכולה לגרום לנבחנות יתר.

נביחות של כלב משמירה על שטח- כלבים הנובחים על זרים במטרה לשמור על השטח. ישנה שיטה שבה מלמדים את הכלב את הפקודה "שקט" אך יש לציין שפקודה זו עלולה לדכא את יצרי השמירה של הכלב. התופעה הזו היא הגורם שממנו מושפעים רוב הכלבים הנובחים יתר על המידה.

אז איך גורמים לכלב להפסיק לנבוח 

ובכן, כמו שצויין ישנה פקודה שנקראת "שקט", ובכדי ללמד אותה יש צורך תחילה ללמד את הכלב לנבוח בפקודה (יש להתעזר בסבלנות וללמד את הכלב לנבוח בפקודה ורק לאחר מכן, ללמד אותו "שקט"). פעולת הנביחה של כלב היא אינסטינקט טבעי, ולכן בזמן שכלב נובח ובעליו צועק עליו "שקט", לא יבין כלל מה בעליו רוצה וימשיך לנבוח. אך אם מלמדים את הכלב לנבוח בפקודה, קל הרבה יותר ללמד אותו "שקט" בפקודה. קלות זו נובעת מהעבודה שכאשר הכלב ינבח בפקודה, הוא יהיה מרוכז בנו וכך יהיה קל להפסיק את נביחתו, להבדיל מכלב שמרוכז בדבר שעליו הוא נובח.

אופן ביצוע הפקודה של הנביחה: יש לקשור את הכלב באיזור מסויים, יש אחוז נקניק ולהראות לו אותו ממרחק שלא יוכל להגיע אליו. ברגע שהכלב מתחיל לנבוח, יש להגיד לו "כלב טוב" ומיד להגיד "דבר" ולתת לו את הנקניק. ומיד שוב לחזור על הפקודה "דבר" ומיד כשהכלב נובח, יש להגיד לו "כלב טוב" ולתת לו צופר. לאחר שבועיים שבהם הכלב למד את הפקודה "דבר" באופן מוחלט. יש לעבוד לפקודה "שקט".

אופן ביצוע הפקודה "שקט": יש לומר לכלב "דבר" ולאחר מכן שהוא נובח, יש לומר "שקט" ולסגור את פיו עם ידכם. סגירת הפה גורמת לכלב להבין מה זה "שקט". לאחר שבועיים שלימדתם את הכלב מה היא הפקודה "שקט", יש לחבר לכלב רצועה וקולר אילוף (קולר חנק), ובזמן שהכלב נכנס לתופעה של נבחנות יתר, פקדו עליו את הפקודה "שקט", ובמידה והכלב לא שתק, יש לצעוק "לא!!!" ולתקן עם הרצועה. בצורה הזו, יש לחזור על הפקודה בזמן שהוא נובח ומטריד אתכם.

רק אם לכלב ישנה בעיה קשה מאוד של נביחות שלא נפתרה בדרכים רגילות , אז ניתן לפעול בדרכים הבאות:

ישנן שיטות של קולרים מיוחדים להפסקת הנביחות כמו: קולר אילוף נגד נביחות (קולרים שמרעישים כאשר הכלב נובח, קולרים שמשפריצים חומר שגורם לכלב להפסיק לנבוח וקולרי אילוף כלבים אלקטרוניים-קולר עם שלט). קולר נגד נביחות הוא קולר שלא מצריך עבודה מרובה עם הכלב, מאחר והוא פועל אוטומטית עם הנביחה של הכלב, יש לציין שקולר זה לעיתים גורם לכלבים להפסיק לנבוח כלל, ולכן יש להיוועץ עם מאלף כלבים מקצועי בנוגע לשימוש בקולר זה.

ובכל זאת, אם מעוניינים שהכלב ימשיך לנבוח, יש לשים לו את הקולר נגד נביחות באותו הרגע שהוא נובח, ואז הוא מבין שהוא מקבל תיקון דרך הקולר ששמנו לו בזה הרגע (בשיטה זו הכלב יפתח תלות בקולר ויפסיק לנבוח רק שהקולר עליו). להבדיל מהשיטה שבה שמים לכלב את הקולר כמה שעות קודם לכן, והוא שוכח שיש עליו קולר ואז הוא מקבל תיקון בלי לזכור מהיכן. דרך זו עלולה להוביל לכך שכלבכם לא ינבח כלל גם כשאינו עם קולר נגד נביחות (בשיטה זו הכלב לא מפתח תלות בקולר ויכול להפסיק לנבוח גם בלעדיו). חשוב להדגיש כי בכל הקשור לעבודה עם קולרים אלקטרונים וקולרים נגד נביחות, יש להוועץ עם מאלף כלבים מקצועי.

למידע נוסף אודות פתרון בעיית נביחות כלבים ולפרטים אודות קורס אילוף כלבים ניתן ליצור קשר עם מאלפי הכלבים של LADOG
לפרטים: אורן אלעמרי מאלף כלבים מקצועי 052-3609028 לחצו כאן- לקורס אילוף כלבים בחברת LADOG

איזו שיטת אילוף הכי מתאימה לכלבכם-לחצו כאן

כנסו- אילוף כלבים תוקפניים, כיצד למנוע תוקפנות לכלבכם

לגידול נכון של גורים- לחצו כאן

חינוך גורים לניעת הרס-לחצו כאן

חינוך גורים לא לנשוך-לחצו כאן

חשיבות קשר עין באילוף ותקשורת טובה-לחצו כאן

איזה כלוב אילוף מתאים לכלבכם-לחצו כאן

התנהגות כלבים בלהקה-לחצו כאן

האם כלבכם הוא כלב עבודה-לחצו כאן

אילוף להפסקת הקפיצות-לחצו כאן

איך פינוק יתר יכול והזיק-לחצו כאן

לטיפים חשובים לאילוף כלבכם-לחצו כאן

לפרטים אודות קורס אילוף מקיף ומקצועי בחברת LADOG  – לחצו כאן-קורס אילוף כלבים
לקורס אילוף כלבים מקצועי בחברת "לה דוג" 052-3609028 אורן אלעמרי מנהל "לה דוג".

לטיפים חשובים לאילוף כלבכם-לחצו כאן